meh jd pengikut hani~

Saturday 30 June 2012

doa nabi daud....


Ya Allah,
Aku mohon cintaMu dan cinta insan yang mencintaiMu serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMu…
Ya Allah,
Jadikan cintaMu sesuatu yang paling aku cintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku, dan air yang dingin…
Ya Allah,
Hidupkanlah hatiku dengan cintaMu dan jadikanlah aku seperti apa yang Engkau cintai.
Ya Allah,
Jadikanlah aku mencintaiMu dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaanMu…
(At- Tirmizi)



“ Mereka berkata, ‘ Cinta menjadikanmu gila sendangkan kau orang yang memahami agama. Ku katakana pada mereka, ‘Mengapa kalian iri padanya? Jawabnya, kerana ia mencinta dan dicintai pujuan jiwa. Adakah Muhammad mengharamkan cinta dan menghina umatnya yang jatuh cinta? Jangan berlagak mulia dengan menyebut cinta sebagai dosa. Jangan pedulikan apa kata orang tentang cinta. Bukankah manusia harus menetapi pilihannya? Bukankah kata tersembunyi tak bererti diam seribu bahasa?”
…Ibnu Hazm al Andalusi…


No comments:

Post a Comment