meh jd pengikut hani~

Wednesday 9 May 2012

kelakuan pertama ibu ku yang aku tiru..

zaiton binti abdullah...

itu lah nama ummi ku..
aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang..
walaupun ummi sebatang kara di malaysia, namun ummi tabah membesarkan aku dan adik beradik bersama suaminya tercinta..
umm banyak mengajar aku untuk menjadi seorang wanita muslimah yang berjaya..
aku fikir,usaha mu itu tidak sia-sia..
kerna aku kini telah pun dewasa..
ummi begitu kreatif..
aku turut belajar seni mengait benang chorchet daripada ummi..
dek kerna ummi berasal dari thai, aku turut mewarisi kebolehan ummi ku iaitu memasak..
selain itu juga, ummi seorang yang penyabar..
seperti selalu,aku turut mewarisi sifatnya itu..
begitu banyak rintangan yang aku tempuh dalam hidup ini..
aku masih lagi bersabar..
kerna aku teringat kata ummi,
ALLAH MENGUJI UMAT YANG DIA SAYANGI..
berbekal kan segala yang ummi turunkan kepada aku..
kini aku boleh tersenyum walaupun hanya allah yang tahu isi hati ku sebenarnya..
kelakuan pertama yang aku tiru dari ummi ku adalah...
melayan semua orang disekeliling dengan baik walaupun mereka pernah berbuat jahat terhadap kita..
itu yang aku lakukan ummi..
terima kasih ummi ku..
kerana membesarkan aku..
maafkan aku sekiranya pernah membuat ummi menitiskan air mata dek kerna kenakalan aku..
halalkan makan minum dan pakaian serta air susu yang telah engkau berikan terhadap aku..
ummi..
akan aku cuba untuk membahagiakan mu..
selagi engkau masih ada...
ummi love u...



2 comments: